PLUS MALAYSIA BERHAD

Media Releases
Laman Utama > Media > DAMAGE VEHICLE CLAIM PROCEDURES

DAMAGE VEHICLE CLAIM PROCEDURES

shutterstock 221542726All damage claims submitted to PLUS will be investigated thoroughly and given due consideration. In any event, PLUS reserves the right to decline payment to any claims if investigations find that PLUS has adequately carried out its duty to provide convenient journey to all highway users.

As such, highway users are advised to read and understand all terms and conditions stated on the complaint and claim forms and the PLUS feedback letter when submitting their complaints.

These documents, which can be obtained at all customer service centres on PLUS-operated highways, also specify various other documents that need to be submitted for further action and consideration as well as outline damage claim procedures.

PLUS also advises highway users to contact the toll free PLUSLine 1800 88 0000 for assistance on the highways.

Vehicle Accidents

PROSEDUR TUNTUTAN KEROSAKAN KENDERAAN

Semua tuntutan kerosakan yang dikemukakan kepada PLUS akan disiasat dengan teliti dan diberi pertimbangan yang sewajarnya. Walau bagaimanapun, PLUS berhak untuk menolak tuntutan tersebut sekiranya siasatan yang dilakukan mendapati bahawa PLUS telah mengambil langkah-langkah yang munasabah dalam menyediakan perjalanan yang selesa untuk semua pengguna lebuh raya.

Sehubungan dengan itu, pengguna lebuh raya dinasihatkan supaya membaca dan memahami semua syarat dan terma yang tertera pada borang aduan dan tuntutan serta surat maklumbalas PLUS ketika membuat aduan.

Semua dokumen tersebut, yang boleh diperolehi di semua pusat khidmat pelanggan di lebuh raya kendalian PLUS, menjelaskan prosedur tuntutan serta menggariskan pelbagai dokumen lain yang perlu disertakan oleh pengguna untuk tindakan lanjut dan pertimbangan pihak PLUS.

PLUS menasihatkan pengguna lebuh raya supaya menghubungi talian bebas tol PLUSLine 1800 88 0000 untuk mendapatkan bantuan di lebuh raya.

 
PLUSLine: 1-800-88-0000
Toll Rates

plusmiles

 

 

icon-twitter

 twitter @kembara plus

 

 

travelsmarter