PLUS Malaysia Berhad (PLUS) recorded an encouraging migration rate of 10% RFID transactions after its implementation on 15 January 2022 across the entire North-South Expressway over the weekend. PLUS wishes to thank our customers who have migrated to RFID as their toll payment of choice.
PLUS appreciates the feedback and public’s views on the congestion issue that arose at the toll plazas and are making improvements based on these feedbacks. It has doubled up the teams to assist customers at the toll plazas, as well as improving the visibility of directional signages to increase familiarity of RFID lanes. Highway customers are advised to ensure proper use of the lanes according to the guidance on the signage provided.
Highway customers who experience detection issues at the RFID lane need not worry as toll personnel will be on hand with a handheld device to scan the RFID tag. Should the tag still remain undetectable, a coupon for a full detection diagnostic at the nearest Touch ‘n Go fitment center will be provided. If the RFID tag still have detection issues after the test, Touch ‘n Go will replace the RFID tag for free.
Highway customers are welcome to provide feedback via the 1800-88-0000 PLUSLine and PLUS chatbot, P.U.T.R.I via the PLUS App, 24/7.
PLUS is hopeful with the increased RFID migration, which is in line with today's contactless payment digital lifestyle and use of e-Wallets, will bring about a smoother and more enjoyable travel experience.
For detailed information on the location of the Touch 'n Go RFID tag installation, highway customers can visit the Touch 'n Go portal at http://www.touchngo.com.my or download the RFID e-book at PLUS official website, www.plus.com.my and social media platforms including Twitter PLUSTrafik, PLUS Malaysia Facebook as well as PLUS App.
MIGRASI RFID YANG MEMBERANSANGKAN DIREKODKAN DI LEBUH RAYA PLUS
-PLUS mengalu-alukan maklum balas pelanggan untuk penambahbaikan perkhidmatan -
PLUS Malaysia Berhad (PLUS) mencatatkan kadar migrasi yang menggalakkan sebanyak 10% transaksi RFID selepas ia dilaksanakan pada 15 Januari 2022 di seluruh Lebuhraya Utara-Selatan pada hujung minggu lalu. PLUS ingin mengucapkan terima kasih kepada pelanggan kami yang telah berhijrah ke RFID sebagai pembayaran tol pilihan mereka sejak pelaksanaan tersebut.
PLUS menghargai maklum balas dan pandangan orang ramai terhadap isu kesesakan yang timbul di plaza tol dan telah mengambil tindakkan untuk penambahbaikan berdasarkan maklum balas ini. Ia juga telah menggandakan pasukan untuk membantu pelanggan di plaza tol, serta meningkatkan keterlihatan papan tanda arah untuk meningkatkan pengenalan lorong RFID. Pelanggan lebuh raya disaran untuk memastikan penggunaan lorong yang betul mengikut panduan pada papan tanda yang disediakan.
Pelanggan lebuh raya yang mengalami masalah pengesanan di lorong RFID tidak perlu risau kerana kakitangan tol akan menggunakan peranti mudah alih untuk mengimbas tag RFID. Sekiranya tag masih tidak dapat dikesan, kupon untuk diagnostik pengesanan penuh di pusat fitmen Touch ‘n Go yang terdekat akan disediakan. Jika tag RFID masih mempunyai isu pengesanan selepas ujian, Touch ‘n Go akan menggantikan tag RFID secara percuma.
Pelanggan lebuh raya dialu-alukan untuk memberikan maklum balas melalui talian PLUSLine 1800-88-0000 dan chatbot PLUS, P.U.T.R.I melalui Aplikasi PLUS.
PLUS berharap dengan peningkatan penghijrahan pembayaran tol menerusi RFID, yang sejajar dengan gaya hidup digital pembayaran tanpa sentuh hari ini dan e-Dompet, akan membawa pengalaman perjalanan yang lebih lancar dan menyeronokkan.
Untuk maklumat terperinci mengenai lokasi pemasangan tag Touch 'n Go RFID, pelanggan lebuh raya boleh melayari portal Touch 'n Go di http://www.touchngo.com.my atau memuat turun e-buku RFID di laman web rasmi PLUS, www.plus.com.my a dan platfom media sosial termasuk @PLUSTrafik Twitter, Facebook PLUS Malaysia serta Aplikasi PLUS.